Træning, evaluering og udvikling

Hjem » GTR » Træning, evaluering og udvikling

TRÆNING, EVALUERING & UDVIKLING

”Sales Specialists” ansat af Brandvenue Global Travel Retail vil gennemgå en grundig træning og introduktion til brandets historie, identitet, målgruppe, produkter og fordele.
Derudover har Brandvenue udviklet et intenst træningsprogram for forbruger-kontakt, hvor både ”Sales Specialists” og promotorer lærer at interagere med forbrugere, med målet om at sælge mere og give forbrugeren en positiv oplevelse af brandet.

For at sikre en høj kvalitet, sørger Brandvenue for jævnlig træning og evaluering i forhold til såvel ”mystery shopper”-programmer samt online tests. Derudover arbejder Brandvenue tæt sammen med butikkerne for at sikre at ”Sales specialists” lever op til kravene og forventningerne i forhold til præsentation og fremgangsmåde, når det kommer til kontakt med forbrugerne.

1
2
3
4
5
6
1

1. WebEx Training

Som en del af introduktionsplanen, deltager ”Sales Specialists” i en WebEx træning, hvor den ansatte bliver introduceret til både brandet og forbruger kontakt. Efter WebEx træningen, modtager salgs specialisten en online test. Resultaterne fra testen vil være med til at skræddersy den næste WebEx træning, således at denne er tilpasset til salgs specialistens behov.

2

2. iPad Training

Brandvenue udleverer Ipads med en rapporterings app til alle vores ”Sales Specialist”. Herefter trænes i hvorledes rapporterings appen bruges, og vigtigst af alt, hvilken slags feedback og rapportering der er brugbart og nødvendigt for Brand Owner. Gennem Ipad’en modtager ”Sales Specialists” de seneste opdateringer fra brandet samt fokus for næste måned.

3

3. TOJ – Training On Job

En gang årligt vil Salgs Specialisten gennemgå et ”Training On The Job” program. En HR-specialist fra Brandvenue vil være tilstede og gå igennem et intenst brand- og salgs trænings program. ”Training On The Job” programmet tager ca. 2 dage, en dag med træning, og en dag med evaluering og sparring.

4

4. Online Follow Up

Som en del af udviklingsprogrammet vil salgs specialisterne modtage en ”Online Opfølgnings Test”, for at sikre at salgs specialisten er informeret om alle ændringer og opdateringer relateret til brandet. Brandvenue er i kontakt med salgs specialisten ugentligt, enten via telefon, ”whatsapp” eller Google Hangouts. Minimum én gang om måneden bliver der lavet et gruppe opkald via Google Hangout. Gruppen består af salgs specialister for samme brand fra samme destination, land eller område.

5

5. Mystery Shopping

Brandvenue har deres eget team af Mystery Shoppers, som besøger destinationerne jævnligt eller på opfordring af brandet. Mystery shopperne laver en rapport baseret på en skabelon udviklet sammen med Brand Owner. Alle ”Mystery Shopper”-rapporterne bliver delt med brandet.

6

6. Training Tests

Brandvenue udfører trænings tests halvårigt, for på den måde at evaluere salgs specialistens viden om brandet og produkterne. Umiddelbart efter trænings testen, udføres en opdateret online test baseret på resultaterne af trænings testen.